8 Mart 2017

Exanima İlk Bakış

Bare Mettle Entertainment kendisini bize 2012 yılında açtıkları Sui Generis adlı Kickstarter projesi ile tanıttı. Bu projenin diğer benzer oyunlara göre farklılığı ise fizik motoru ve ilginç savaş sistemi idi. Masaya çarpıp üstündeki eşyaları devirebildiğiniz, silah ya da kalkanınızı savurduğunuz yöne göre darbeleri savuşturabildiğimiz bu proje aynı zamanda güzel ve gerçekçi grafikleri ile dikkat çekiyordu.


Ancak takımın çiğneyebileceklerinden fazlasını ısırdıklarını anlamasıyla beraber Sui Generis projesi biraz ertelenip oyunun motorunu ve yapabileceklerini göstermek amaçlı için Exanima adlı daha mütevazi bir yapım ortaya çıktı.Şu an Steam ve GoG üzerinden erken erişimde olan Exanima 0.6.5.3 numaralı sürümden yazılan bu ilk bakış oyun ile ilgilenenler ve merak edenlerin sorunlarını cevaplayacaktır diye umuyorum.

Ana proje Sui Generis'e kıyasla daha küçük ve daha gerçekçi olması planlanan Exanima bizi karanlık atmosferi, gerçekçi grafikleri ve ilginç fizik motoru ile etkisi altına alıyor.

Sanıyorum İzometrik Dark Souls bu oyunu tanımlamak için kurabileceğim en basit açıklama olur. Hem çizim stili hem de zorluğu ile iki oyun birbirini andırıyor.

Oyunun basit dövüş sistemi öğrenmesi kolay ancak ustalaşması zor bir oyun stili sunuyor. Sahip olduğumuz bolca silah seçenekleri oynayışı çeşitlendiriyor. Örneğin kılıç kalkan kullanmak ağır bir çift elli çekiç kullanmaya benzemiyor.

Ancak bütün bu güzelliklerin yanında her şey tam olması gerektiği gibi işlemiyor. Karakterler ilk proje aşamalarından sonra geliştirip düzeltilmeye çalışılsa da hala sarhoş gibi yürüyor ve hareket ediyor. Eğlenceli görüntüler ortaya çıkaran bu durum oyun çıkana kadar düzeltilmesi gerekenler listemde ilk sırada.


Başka bir olumsuz nokta ise her ne kadar oyun yapımcıları projeleri konusunda son derece tutkulu ve canla başla çalışıyor olsalar dahi güncellemeler biraz yavaş kalıyor. Örnek vermek gerekirse, projeyi tanıtıp destek topladıkları Kickstarter 2012 yılında hayata geçti. Söz verdikleri çıkış tarihi 2014. 2017 yılındayız ve değil ana proje Sui Generis, küçük ve yan proje Exanima hakkında bile tam çıkış tarihini tahmin etmek kolay değil ama en erken 2018 desek sanırım yanılmış olmayız.

Peki bu bekleyişe değiyor mu? Kesinlikle evet. Oyun daha önce oynadığımız oyunlardan son derece farklı, modeller, kaplamalar bugüne kadar tanıtıp gösterdikleri her şey son derece tatmin edici. Dolayısıyla projenin bitiminde gerçekten güzel bir oyunla buluşacağımıza yönelik kuşkum çok az.
Söylenmesi gereken başka bir nokta ise oyunun yapımcıları Bare Mettle jenerik bir fantastik orta çağ yaratma peşinde değiller. Hem hikaye hem de atmosferin kendine özgü olması ve düzgün rol yapma seçenekleri içermesi konusunun altını birden fazla kez çizdiler.


Oynadığım sürümde ana hikayenin dışında aynı zamanda bir de arena modu bulunuyor. Bu modda her türlü Spartaküs hayalimizi gerçekleştirebilir, paçavralar giyerek başladığımız yolculuğumuza kalın levha zırhlar ve sanat eseri gibi silahlarla devam edebiliriz. Güzel ve bağımlılık yapıcı bir oynayış sunan arena tek başına bile Exanima'yı oynamak için bir sebep.

Çıkmasını iple çektiğim, şu aşamada bile beklemeyi ve yavaş güncellemeleri göze alabilecek herkese gönül rahatlığı ile tavsiye edeceğim karanlık bir yapım.