7 Mart 2017

Warhammer 40,000: Eternal Crusade İnceleme

Warhammer evreni birkaç istisna dışında bilgisayar oyunları konusunda şanssızdır. Bunun en önemli nedeni telif hakkına sahip firma Games Workshop'un bu evrenin kullanım hakkını oyun yapımcılarına kiralarken ince eleyip sık dokumaması.

Peki Eternal Crusade bu konuda bir istisna mı? Maalesef üzülerek söylüyorum ki hayır.


Oyunu proje aşamasından takip eden biri olarak anlatabileceklerim, ilk planlanan proje Planetside gibi serbest dünyaya sahip olunmasıydı. Yapımcı firma bunun altından kalkamayınca klasik bir multiplayer, yani çoklu oyunculu, ana menüde karakterinizin silah ve görünüşünü değiştirebileceğiniz 3. şahıs kameralı bir aksiyon oyuna çevirildi. Zaten proje için bu aşamadan uyarı çanları çalmaya başlamıştı.

Oyuna girdiğimiz andan itibaren amatörlük akıyor. Gerek optimize edilmemiş hantal oyun motoru, gerek karakter ve mekan kaplamalarının kötü ve detaysız oluşu. Bu oyunun önceki versiyonu olarak kabul edebileceğimiz 2011 yılında piyasaya sürülen singleplayer yani tek oyuncu tabanlı ancak zevkli bir çok oyunculu modu da bulunan Warhammer 40,000: Space Marine ile kıyaslarsak hem görüntüler daha kötü, hem daha hantal hem de ırklar, sınıflar ve silahlar arasında düzgün bir eşitlik yok.


Bunun en büyük nedenlerinden biri oyunun hazır olmadan piyasaya sürülmesi. Oyunun hazır olmadığını hem oyuncular hem de geliştiriciler biliyordu yine de oyun her açıdan eksik olarak piyasaya sürüldü.

Oyunda Space Marine, Chaos Marine, Eldar ve Ork olmak üzere 4 adet ırkımız var. Bu ırklar kendi içinde alt gruplara ayrılmış durumdalar. Örneğin Space Marine, Ultramarines, Dark Angels gibi chapter yani birliklere ayrılmış durumda. Her birliğin kendine özel savaş çığlıkları, karakterinizi farklı şekilde özelleştirme seçenekleri var. Bu açıdan eğer Warhammer 40k evreni ile ilgili iseniz hoşunuza gidecek hoş bir atmosferik detay olmuş.

Ancak bir an için bu oyunun Warhammer 40k gibi detaylı ve ilginç bir temaya sahip olmadığını düşünelim. Sanıyorum ki ne raf ömrü ne de oyuncu sayısı fazla olurdu. Oyunun en büyük destekçileri oyunu mekanikleri yüzünden değil Warhammer evreni yüzünden destekliyor.


Oyunda çok oyunculu modlarımız genellikle ya bir kaleyi savunma ya da stratejik noktaları ele geçirme üzerine kurulu. 2 ırkın karşı karşıya geldiği bu haritalar çok çeşitli denemez. Tank ve zırhlı taşıyıcı gibi araçları kullanma imkanınız bulunsa da genellikle plastik bir oyuncak gibi hareket ettikleri için hayal kırıklığına baştan hazırlanın.

Eğer diğer oyuncularla karşı karşıya geldiğimiz (player versus player) çok oyunculu modlar size göre değilse ki oyunun asıl odak noktası bu, aynı zamanda Tyranid'lere karşı küçük bir grup oyuncu ile savaşabildiğimiz PvE (player versus environment) modu mevcut. Ancak bu mod genellikle hata dolu ve iyi tasarlanmamış olduğu için genellikle pek oynanabilecek seviyede olmuyor. Oynanabilse bile zevkli olduğunu söylemek zor, 2 maç sonra pek bir esprisi kalmayacaktır.


Oyun internet üzerinden oynandığı için önemli bir başka konumuz, serverlar. Türkiye olarak Avrupa serverlarını kullanıyoruz ancak Amerika üzerinden oynuyormuşçasına yüksek ping ve düşük bir performans alıyoruz. Bu durum sadece bize özel değil, diğer Avrupa ülkelerinden oyuncular da genellikle aynı sorundan şikayetçi.

Peki bu kadar negatif yönlerden konuştuktan sonra hiç mi olumlu, zevkli bir tarafı yok diye sorabilirsiniz. Öncelikle oyun gerçekten eğlenceli. Bütün bu saydığım olumsuzluklara rağmen eğlenmek mümkün. Hele Warhammer 40k evreni ile ilgileniyorsanız oyun bu evrene uygun olarak şiddet, kan ve düşmanınızı ölüm döşeğine getirdiğinizde bitirici vuruş yapma imkanı sağlıyor. Bu tarz ufak atmosferik detaylar ile oyun zevkli bir hal alabiliyor.


Bu kadar fazla teknik sorunu çözmek için yapımcı firma Behaviour Interactive sıklıkla güncelleme ve yama çıkarıyor. Ancak bunların çok etkili olduğunu söylemek zor. Tamamlanmamış eksik bir oyun, tutulmayan sözler, çözülmemiş hatalar ile Eternal Crusade en koyu Warhammer fanlarına bile tavsiye edemeyeceğim bir oyun.


6/10